środa, 27 czerwca 2018

"Larista. Wysłannicy" Melissa Darwood


"Larysa właśnie skończyła osiemnaście lat i szykuje się do matury. Chociaż ma najlepszą przyjaciółkę, kochających rodziców i talent malarski, to czuje, że czegoś jej w życiu brakuje. Od zawsze marzyła o wielkiej miłości, której będzie mogła się poświęcić. Wierzy, że gdzieś na świecie czeka na nią druga połówka. Kiedy na swojej drodze spotyka Gabriela, tajemniczego Nieznajomego z jej sennego koszmaru, jeszcze nie wie, że całe jej życie niedługo się zmieni. Zarówno on, jak i Daniel, którego poznała niedługo później, mają plany względem dziewczyny. Tylko jeden z nich ma przyjazne zamiary. Czy Larysa wybierze właściwie?"

"Przepowiednia, która zmieniła losy całego rodu. Miłość, która zmieniła życie jednej dziewczyny."


Historia rozpoczyna się od koszmaru sennego głównej bohaterki Larysy, w którym spotyka tajemniczego Nieznajomego. Dziewczyna nie wie, że zarówno sen, jak i obecny w nim chłopak, będą mieli w jej życiu duże znaczenie i to za ich sprawą jej codzienność całkowicie się zmieni. Gabriel pojawia się w realnym życiu Larysy i wprowadza w nim niemały zamęt. Między bohaterami tworzy się więź, która może mieć różne skutki, ponieważ ich los został z góry zapisany, a oni sami nie mają na niego wpływu. Na domiar złego, na drodze Larysy pojawia się również Daniel, który z całą pewnością nie ma zbyt dobrych zamiarów wobec dziewczyny. Jak potoczą się losy bohaterów? Jakie jest ich przeznaczenie oraz co zaplanowała dla nich prastara rodowa przepowiednia? Kim tak naprawdę jest Gabriel i dlaczego tak często znika oraz pojawia się w miejscach wypadków?

W powieści od samego początku można wyczuć tajemniczość. Dużą rolę w książce odgrywają lasy, pola i inne roślinności, które wspaniale pasują do opowieści. Natura dodaje niesamowitego klimatu, który wciąga czytelnika i pozwala poznać wspaniałą historię. A zapewniam, że jest wspaniała. Ten motyw w książce bardzo przypadł mi do gustu, ponieważ niezbyt często zdarza się, że autorzy kładą tak duży nacisk na naturę i idealne wykreowanie tła powieści. Stare domostwa, stadnina, lasy, bagna, wielkie ćmy, prastara przepowiednia... Jestem tą książką całkowicie zauroczona. 

W wielu powieściach młodzieżowych wykorzystywany jest motyw "tajemniczego nieznajomego" i niektórym zapewne już się on znudził, jednak w przypadku tej powieści jest to całkiem co innego. Autorka przedstawiła Gabriela jako tajemniczego, jednak wspaniałego młodego mężczyznę, który pomimo swojego sekretu jest pełen współczucia i co ciekawe - ma do wypełnienia pewne zadanie. Czytelnik ma okazję dokładnie go poznać, ponieważ na kartach owej powieści dokładnie opisany jest jego dotychczasowy żywot oraz wyjaśnienie tajemnicy, którą w sobie skrywa. Nie ma tu miejsca na domysły, ponieważ wszystko jest idealnie opisane. Bohater świetnie stworzony - od A do Z. 

Oprócz Gabriela poznajemy również Larysę oraz Daniela, który ma w powieści negatywny wydźwięk, jednak zdecydowanie dodaje wszystkiemu niepewności i emocji w wielu sytuacjach. To postać, której nie da się lubić, jednak bez niej historia nie miałaby takiego tempa i charakteru.

Niezwykle ciekawym motywem w "Larista" jest przepowiednia, która odgrywa w powieści niezwykle ważną rolę. Właśnie przez nią przyszłość bohaterów jest tak nieoczywista i niepewna, a zarazem piękna i wzruszająca. Nie mogę zdradzić zbyt wiele nie ukazując tajników fabuły, więc nie napiszę na jej temat nic więcej. Uważam jednak, że to niesamowity element powieści i dzięki niej oraz gęstym lasom tak bardzo zakochałam się w tej historii. 

"Larista" to opowieść piękna, wciągająca, wzruszająca, magiczna, niesamowita i tajemnicza. Z całego serca polecam ją wszystkim i z ogromną niecierpliwością czekam na jej kontynuację. 

L'amore a prima rista!

Tytuł: Larista. Wysłannicy.
Autor: Melissa Darwood
Wydawca: Wydawnictwo Kobiece
Data wydania: 21-06-2018
Miejsce wydania: Białystok
Liczba stron: 320
Moja ocena: 5/5

Livingbooksx

18 komentarzy:

  1. Bardzo chcę, aby ta książka wpadła w moje ręce. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam już o tym tytule, widziałam zapowiedzi, nic tylko czekać na premierę :)
    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/06/royal-tom-1-krolestwo-ze-szka-royal-tom.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam o tej pozycji już dużo, a czytałam jeszcze więcej. I to same pozytywy. A dalej nie jestem przekonana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że jeszcze się to zmieni, bo warto!

      Usuń
  4. o! Pamiętam jak w październiku byłam na spotkaniu z tą autorką w moim mieście i mówiła ona właśnie o tej książce. Nie wiedziałam czy to do końca mój klimat, ale mimo wszystko czuję się zachęcona do przeczytania. Myślę, że niedługo uda mi się ją upolować i zobaczę czy i mi się spodoba :D

    Buziaczki i zapraszam do siebie ♥
    http://sleepwithbook.blogspot.com/2018/06/ksiazka-czy-film-szukam-roznic.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam! Na początku też się obawiałam, czy to mój klimat i czy w ogóle mi się spodoba, ale teraz.. jestem w niej zakochana! :)

      Usuń
  5. Spory jest szum na tę książkę i mnóstwo pozytywnych opinii, które tylko zachęcają do czytania. :D Czuję się zaintrygowana i z chęcią kiedyś przeczytam, ale może poczekam aż ten szał na tę pozycję trochę opadnie. ;D
    Pozdrawiam!
    https://recenzjeklaudii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak czy owak, bardzo polecam "Laristę" i mam nadzieję, że się spodoba.

      Usuń
  6. Kusi mnie ta książka, więc pewnie za jakiś czas po nią sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Od bardzo dawna mam ochotę na jakąś książkę tej autorki, ale chyba zacznę od "Tryjonu". Pozdrawiam!❤

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam jeszcze tej książki chociaż nieraz się z nią spotkałam. Myślę, że wakacje będą idealne na nadrobienie tej lektury :)

    Pozdrawiam Agaa
    http://ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com/2018/06/70-recenzja-przyrodni-brat-penelope-ward.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jak najbardziej tak! To świetna i lekka pozycja :)

      Usuń