piątek, 5 października 2018

"Pozwól mi zostać" Tijan


"Prawie go nie znała, a jednak to on zaoferował jej coś, czego nikt inny nie mógł.
Kiedy ojciec Mackenzie dostaje awans, cała rodzina się przeprowadza. Teraz dziewczyna będzie musiała skończyć liceum w nowym mieście. Niedługo po przeprowadzce dochodzi do tragedii i właśnie Mackenzie jest pierwszą osobą, która trafia na miejsce zdarzenia. Kilka godzin później dziewczyna ma spędzić resztę tej dramatycznej nocy w domu całkowicie obcych ludzi.
Trafia do pokoju zupełnie nieznanego chłopaka Ryana i nawet kiedy orientuje się, że to nie tutaj miała nocować, nie odchodzi. Wprost przeciwnie - chce zostać w tym miejscu na zawsze, a przynajmniej tak długo, jak Ryan jej pozwoli."



29 czerwca dochodzi do tragedii rodzinnej w domu Mackenzie. W związku z imprezą firmową rodziców, tę nieszczęsną noc spędza w domu obcych dla siebie ludzi - znajomych rodziny. Pomimo, że powinna spać w pokoju Peach, przypadkowo znajduje się w zupełnie innym pomieszczeniu - w pokoju Ryana. Czuje przy nim niezwykły spokój duszy, a jej myśli nie galopują i choć na chwilę się uspokajają. To miejsce, w którym czuje się bezpiecznie i do którego będzie chciała niejednokrotnie wrócić. Nowa szkoła, nowi znajomi, a w tyle głowy stale krążąca tragedia i jej skutki, z którymi Mackenzie nie potrafi sobie poradzić. Początkowy brak akceptacji, całkowita zmiana środowiska, problemy w domu, utrata części siebie a także wsparcie, którego główna bohaterka w ogóle się nie spodziewała. Jak potoczy się jej życie w nowym miejscu po tragicznym przeżyciu? Jak sobie z tym wszystkim poradzi? Oraz kto jej w tym niespodziewanie pomoże?

Tragedia, która odgrywa jedną z ważniejszych ról w tej powieści, ma miejsce już na samym początku książki, niemalże na pierwszych stronach. Jednakże zdecydowałam, że nie zdradzę w tym poście co się wydarzyło, ponieważ odkrycie tego jest bardzo istotną częścią tej powieści i jestem przekonana, że nieznajomość tego aspektu wpłynie na wasz odbiór tej powieści dość pozytywnie. Niemniej jednak, wątek tragedii rodzinnej w domu Mackenzie ma ogromne znaczenie w tej historii i przeplata się między rozdziałami non stop. Sytuacja, której nikt się nie spodziewa, wpływa na całe środowisko oraz na wszystkich bohaterów tej powieści. 

Bohaterowie w książce są niezwykle zróżnicowani oraz nieprzewidywalni. Charaktery i osobowości stworzone przez autorkę są bardzo barwne, realne oraz nasiąknięte emocjami i prawdziwością. Młodzież bywa wybuchowa, problematyczna, bezmyślna, zazdrosna, zawistna. Dorośli natomiast borykają się tu z problemami domowymi oraz z relacjami w małżeństwach i między dziećmi. To jednak nie wszystko. Oprócz codziennych problemów bohaterowie muszą poradzić sobie również z utratą części siebie, swojego życia i swojej duszy. Każdy jest inny, każdy inaczej reaguje i radzi sobie ze smutkiem - a autorka rewelacyjnie przeanalizowała pod tym względem postaci w powieści. Oprócz smutku pojawia się również rodząca się, piękna relacja oparta na zupełnie innych wartościach, łączących mocno i trwale. 

"To było jedyne miejsce na ziemi, w którym czułam się bezpiecznie."

Najnowsza ksiązka Tijan to powieść, która na długo zapadnie mi w pamięć. Jest napisana prostym językiem i porusza problemy, które pojawiają się w szkolnych murach. Niemniej jednak oprócz tego autorka przedstawiła tu również zupełnie inne, przyziemne i codzienne problemy, z którymi każdy może się borykać. Sposób, w jaki to opisała, jest wzruszający, piękny i poruszający nawet najmniej wrażliwą cząstkę. Czytelnik wprowadzony jest w tamto środowisko, bohaterów, ich przeżycia w dość drobnych detalach, przez co nawet najmniejszy problem przeżywa wraz z postaciami w wysokim stopniu. Prawdziwa karuzela emocji.

"Pozwól mi zostać" to opowieść, która zawiera w sobie wiele wątków oraz poruszonych i pięknie rozwiniętych aspektów. Jest różnorodna, wzruszająca i nie pozwala o sobie zapomnieć. Przez jej prosty język czyta się ją bardzo szybko, a każdy kolejny rozdział coraz mocniej wciąga. Przedstawiona opowieść jest niesamowita. Przyniosła mi ogrom emocji, których prawdę mówiąc, nie spodziewałam się po właśnie tej książce. Pomimo, że było to moje pierwsze spotkanie z Tijan to teraz już wiem, że z całą pewnością nie ostatnie. Jej lekkie pióro mnie urzekło, a stworzona historia skradła moje serce. Ostrzegam - podczas czytania powieści mogą pojawić się łzy, jednak polecam ją z całego serca. Zagląda w głąb duszy, mroku myśli i problemów. 

Tytuł: Pozwól mi zostać
Autor: Tijan
Wydawca: Wydawnictwo Kobiece Young
Miejsce wydania: Białystok
Data wydania: 28-09-2018
Liczba stron: 408
Moja ocena: 4,5/5

Livingbooksx

26 komentarzy:

  1. Skoro ta historia nie pozwala o sobie zapomnieć to zapisuję sobie ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam inną powieść Tijan i była słaba, ale chcę dać jeszcze szansę autorce, dlatego ten tytuł mam w planach. Liczę, że spodoba mi się równie mocno jak Tobie :)
    Zainfekowana książka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałam okazji czytać jeszcze innych pozycji tej autorki, ale ta bardzo przypadła mi do gustu więc będę nadrabiać poprzednie:)

      Usuń
  3. Recenzję tej książki, które czytałam, są tak skrajne różnie, że chyba muszę sama się przekonać, co sądzę na jej temat. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam ją w planach i już nie moge się doczekać, aż ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolejna książka z kategorii must read :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi naprawdę zachęcająco, a jakoś wcześniej nie słyszałam o tej książce. Będę musiała się z nią zapoznać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie polecam bliżej przyjrzeć się tej lekturze:)

      Usuń
  7. Nie czytałam nic tej autorki, ale z wielką chęcią sięgnę po tę książkę.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Twoje pierwsze spotkanie z Tijan będzie tak udane jak u mnie:)

      Usuń
  8. Pamiętam, że miałam już tą książkę na oku kiedy przygotowywałam post z nowościami.
    Twoja recenzja utwierdziła mnie tylko w przekonaniu, że warto się z nią zapoznać.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam ją z całego serca, książka warta uwagi i zapoznania się z nią:)

      Usuń
  9. Piękna, mądra i głęboka ksiażka. W sam raz na jesienne wieczory z herbatką lub winem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super recenzja - przekonałaś mnie do przeczytania. :)

    Zapraszam do siebie, obecnie jest małe rozdanie: http://hiddenxguns.blogspot.com/2018/09/before-przed-pojawieniem-sie-after.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Słyszałam tyle dobrego o tej książce, że muszę po nią sięgnąć!

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie tak! Życzę miłej lektury w przyszłości:)

      Usuń
  12. Ta książka jest taka piękna! Bolesna, ale piękna <3 Zdecydowanie jedna z lepszych młodzieżówek, które ostatnio czytałam :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również jestem nią całkowicie zauroczona:) Piękna historia, warta poznania.

      Usuń
  13. Ciekawa propozycja, jak życie pozwoli przeczytać mi te wszystkie książki co mam w planach to będzie świetnie :D

    OdpowiedzUsuń
  14. ZAMIAST UDZIELENIA POŻYCZKI ,, JESTEM COŚ NOWEGO
    Zdobądź 5500 USD każdego dnia przez sześć miesięcy!

    Zobacz jak to działa

    Czy wiesz, że możesz włamać się do dowolnego bankomatu za pomocą zhakowanej karty bankomatowej?
    Podejmij decyzję przed złożeniem wniosku, prosta umowa ...

    Zamów pustą kartę bankomatową już teraz, a otrzymasz miliony w ciągu tygodnia !: skontaktuj się z nami
    za pośrednictwem adresu e-mail :: {Universalcardshackers@gmail.com}
      
    Mamy specjalnie zaprogramowane karty bankomatowe, których można użyć do włamania się do bankomatu
    maszyny, karty bankomatowe mogą być używane do wypłaty w bankomacie lub przeciągnięcia, o
    sklepy i POS. Sprzedajemy te karty wszystkim naszym klientom i zainteresowanym
    kupujący na całym świecie, dzienny limit wypłat w bankomacie wynosi 5 500 USD
    oraz do 50 000 $ limitu wydatków w sklepach w zależności od rodzaju karty
    zamawiasz :: a także, jeśli potrzebujesz innego cyberhakowania
    usługi, jesteśmy tutaj dla ciebie o każdej porze każdego dnia.

    Oto nasze cenniki KART ATM:

    Karty, które wypłacają 5500 USD dziennie, kosztują 200 USD
    Karty, które wypłacają 10 000 USD dziennie, kosztują 850 USD
    Karty, które wypłacają 35 000 USD dziennie, kosztują 2200 USD
    Karty, które wypłacają 50 000 USD dziennie, kosztują 5500 USD
    Karty, które wypłacają 100 000 USD dziennie, kosztują 8 500 USD

    zdecyduj się przed złożeniem wniosku, prosta umowa !!!

    Cena obejmuje opłaty i koszty wysyłki, zamów teraz: skontaktuj się z nami za pośrednictwem
    adres e-mail :::::: {Universalcardshackers@gmail.com}
    Whatsapp ::::: + 31687835881

    OdpowiedzUsuń