piątek, 10 marca 2017

"Zakazane życzenie" Jessica Khoury

"Kiedy Aladyn odnajduje magiczną lampę, Zahra zostaje przywrócona światu, którego nie widziała od pięciuset lat. Ludzie i dżinny pozostają w stanie wojny, więc aby przetrwać, musi ukrywać swą tożsamość. Przybierając różne kształty, będzie trwać przy swoim nowym panu aż do czasu, kiedy ten wypowie swoje trzy życzenia. Wszystko się komplikuje, gdy Nardukha, potężny król dżinnów, oferuje Zahrze szansę całkowitego uwolnienia od magii lampy. Uratowanie siebie oznacza jednak zdradę Aladyna - człowieka, w którym Zahra... zakochała się wbrew sobie. Teraz musi podjąć dramatyczną decyzję: wybrać między wolnością a uczuciem - zakazanym, lecz silniejszym niż wszystko, co znała do tej pory. Baśń tysiąca i jednej nocy opowiedziana na nowo."

Młody chłopak - Aladyn, od kilku dni czuje dziwne przyciąganie z nieznajomego, oddalonego miejsca. Pewnego dnia poddaje się niesamowitemu uczuciu i dąży do miejsca, o którym stale myśli. To, co znajduje, przechodzi jego najśmielsze marzenia - magiczną lampę, która za sprawą znajdującego się w niej dżinna jest w stanie spełnić trzy życzenia. A dokładniej, z pomocą pewnej pięknej, tajemniczej i hipnotyzującej kobiecej wersji dżinna. Zahra przez ponad 500 lat nie miała okazji opuścić swojej lampy, a niespodziewane uwolnienie sprawia jej nieopisaną radość i jak się potem okazuje - uczucie, którego się nie spodziewała - zauroczenie w człowieku. Jej przeszłość była dość burzliwa, a wydarzenia, które miały miejsce wiele lat temu, do dziś dają jej o sobie znać. Pełna magii dziewczyna staje przed trudnymi wyborami, które mogą mieć nieodwracalne skutki. Rodząca się miłość jest silniejsza od poczucia bezpieczeństwa, wolności i władzy? Jakie wartości wygrają? Czy bohaterowie będą w stanie podjąć ryzyko i poświecić się dla siebie? 

"Miłość nigdy nie jest zła. I tak jak powiedziałaś nie jest wyborem. Ona po prostu się wydarza, a my jesteśmy wobec niej bezradni."

Kto z nas nie chciałby, aby dżinn spełnił trzy nasze życzenia? Należy jednak pamiętać, że każde z nich ma swoją cenę, a radość niestety nie jest długotrwała. Główny bohater Aladyn miał taką okazję, jednak jego inteligencja nie pozwoliła mu na bezmyślne wykorzystanie możliwości i pogrążenie się w mrocznych następstwach swojego zachowania. W jego dalekiej, pełnej wrażeń przygodzie, stale towarzyszyła mu Zahra, darząc go całą gamą uczuć oraz emocji. Baśń o znanym Aladynie została opisana w zupełnie inny, ponadczasowy sposób, który niezwykle przypadł mi do gustu. Opowieść znana jest zapewne wszystkim, lecz jego współczesna interpretacja skradła moje serce od samego początku. Książka owiała mnie swoją magiczną, niepowtarzalną atmosferą, która przeniosła mnie w zupełnie inny, oniryczny świat.

W książce odnaleźć możemy wątek miłosny, który odgrywa dość istotną rolę w całej opowieści. Niemniej jednak, oprócz uczuć głównych bohaterów znaleźć możemy wiele nawiązań do przeszłości Aladyna oraz Zahry, która po długim czasie daje o sobie znać, komplikując życie obojga z nich. W momencie, w którym wszystko dąży w dobrą stronę a bohaterowie szukają spokojnej, bezpiecznej przystani - dawne życie potrafi odebrać dosłownie wszystko. Królowie, władcy, wojny, problemy - to komplikacje, która stają na drodze szczęściu. 

"Nie można wybrać swojego losu, ale można wybrać, kim staniemy się za jego sprawą."

Pierwsza rzecz, która zachwyciła mnie w owej książce to oczywiście oprawa graficzna, która przeszła moje najśmielsze oczekiwania. Okładka idealnie oddaje klimat panujący w powieści, jednakże nie ona jest najważniejsza! Wnętrze spełniło swoje zadanie, porywając mnie i zabierając w zupełnie inny, magiczny, pełny tajemnic i komplikacji świat. Pomimo, że początkowo miałam mały problem z odpowiednim wczuciem się w klimat książki, to mogę śmiało stwierdzić że bardzo mi się podobała. Szybko wciągnęłam się w świat przedstawiony w "Zakazanym życzeniu" i z radością oraz ogromną ciekawością brnęłam w kolejne zakątki książki. Opowieść nietuzinkowa, baśń opowiedziana na nowo, magia wypływając z każdej strony oraz bohaterowie, którzy świetnie odegrali swoją rolę. Było rewelacyjnie!

Tytuł: Zakazane życzenie
Autor: Jessica Khoury
Wydawca: Wydawnictwo SQN
Miejsce wydania: Kraków
Data wydania: 1.03.2017
Liczba stron: 384
Moja ocena: 8/10

Za egzemplarz recenzencki dziękuję Wydawnictwu SQN.

Livingbooksx

26 komentarzy:

  1. Słyszałam o tej książce i twoja recenzja upewniła mnie, że muszę ją przeczytać :D
    Pozdrawiam!
    recenzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. cudowna historia! :) uwielbiam "Zakazane życzenie" :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Poleciłam już tę książkę mojej kuzynce. Powinna się jej spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę,że sięgnę po nią niebawem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Okładka jest przeboska! ;) Zresztą - zawartość jest równie dobra. Lubię bajki, lubię Disneya i lubię to, co stworzyła Khoury.

    Pozdrawiam ciepło,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrze zanana nam bajka w nieco innym wykonaniu. Czytałam już kilka opinii na jej temat i przyznaję, że się nad nią zastanawiam. Wydaje się być ciekawą książką i chyba warto byłoby dać jej szansę. No i fakt o tym, że ma przepiękną okładkę to nie ma co dyskutować :D
    Pozdrawiam, Kejt_Pe
    Ukryte Miedzy Wersami

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczna okładka! Co do powieści, to nie wiem czy wpasowałaby się w moje gusta, ale kiedyś przeczytam z czystej ciekawości :D
    Pozdrawiam! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem straszne ciekawa czy ta książka i mnie zachwyci ☺

    OdpowiedzUsuń
  9. Pamiętam, jak byłam bardzo mała i czekałam na swojego dżina lub złotą rybkę :) Moje marzenia były bardzo proste: żeby mama była zdrowa, żeby babcia z dziadkiem się nie kłócili, żebym mogła wyjechać na obóz... :)
    A co do książki, to czekam niecierpliwie, aż przyjdzie do mnie z Book Toura :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Szczerze, nie jestem do końca przekonana do tej książki (chociaż oprawa graficzna jest cudna). Dżiny? Nie jestem pewna, czy to coś dla mnie. Jakiś czas temu nigdy nie zdarzało mi się sięgać po fantastykę i chociaż teraz robię to coraz częściej, wciąż są w niej elementy, których się obawiam. Niekoniecznie sama kupię tę książkę, ale jeśli kiedyś złapię ją w bibliotece, może się skuszę. :)

    Pozdrowienia i buziaki!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
  11. Książka, która z pewnością znajdzie się w biblioteczce mojej córki, wówczas i ja będę miała okazję się z nią zapoznać. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  12. Wczucie się w baśniowy klimat przy współczesnym charakterze postaci był nie lada wyzwaniem, ale po kilkunastu stronach bariera znikała i książkę pochłaniało się w błyskawicznym tempie! Świetnie, że Tobie również się podoba ;)
    Pozdrawiam,
    www.favouread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo intrygująca jest ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam juz o tej książce, jest intrygująca. Najbardziej przekonuje mnie wątek miłosny w niej zawarty. Lubie takie ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Po tych wszystkich zachwytach strasznie jej chce! :3

    http://smieszna-nazwa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Książkę na pewno wkrótce przeczytam :) Uwielbiam powieści nawiązujące do baśni i cieszy mnie fakt, że coraz więcej takich książek powstaje.
    Oprawa graficzna faktycznie jest przepiękna. Oryginalna okładka jest świetna, ale polska absolutnie nie odbiega :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. To będzie moja następna lektura, zdecydowanie :)
    Pozdrawiam :)
    http://the-book-huntress-reviews.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Książka zapowiada się ciekawie, ale najzwyczajniej w świecie nie mam na nią teraz czasu ;)

    Pozdrawiam,
    Czytaninka

    OdpowiedzUsuń
  19. Zawsze oglądając Alladyna zastanawiałam się, czy istnieją dżiny kobiety, a tu proszę autorka wyszła naprzeciw mojemu pytaniu :D
    Brzmi niezwykle interesująco, na pewno będę mieć na uwadze :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kolejna pozycja, którą chciałabym przeczytać w najbliższym czasie! Kiedy ja znajdę na to wszystko czas?!
    zapraszam do mnie: aga-zaczytana.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Poluje na te pozycje i mam nadzieje ze niedlugo trafi w moje raczki! Jeszcze nie czytalam ksiazki z dzinamii bardzo chcialabym zobaczyc co ta lektura ma mi do przekazania :D
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Czekam, aż znajdzie się w mojej bibliotece, wtedy przeczytam! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Sporo czytałam o tej książce, z pewnością kiedyś się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń