poniedziałek, 30 lipca 2018

"Zapomnij o mnie" K.N. Haner [przedpremierowo]


"Kiedy 28-letni Marshall przybywa do Nowego Jorku, liczy na nowy start i odcięcie się od ponurej przeszłości. Wynajmuje mieszkanie z parą studentów - Sarą i Mattem, znajduje pracę i stara się nie pakować w żadne kłopoty.
Jednak szybko przekonuje się, że jego współlokatorka Sara to dziewczyna, której trudno się oprzeć. Nie zdaje sobie sprawy, że rudowłosa piękność na co dzień prowadzi niebezpieczną grę i że z każdym dniem jej życie przypomina jeszcze większy koszmar.
Chłopak chciałby jej pomóc, ale Sara skutecznie mu to uniemożliwia. Mimo to Marshall nie zamierza się poddać."

"Byliśmy z góry przegrani, a mimo to nadal chciałem walczyć."


Marshall to młody mężczyzna o ciężkiej przeszłości. Jego dzieciństwo ani późniejsze życie nie było łatwe, a on stale wpadał w nowe kłopoty. Przeprowadzka do Nowego Jorku miała go zmienić, chciał rozpocząć nowy rozdział i spróbować odnaleźć szczęście. Udaje mu się zamieszkać z Sarą oraz Mattem, rodzeństwem studentów. Shall szybko orientuje się, że Sara wywołuje w nim szereg różnych emocji i chce poznać ją bliżej. Jak się jednak okazuje, nie tylko Marshall ma mroczną i problematyczną przeszłość - Sara również skrywa w sobie wiele demonów. Nie potrafi się od nich uwolnić, stały się one jej życiem, jednak całkowicie niedostępnym dla innych - to jest wyłącznie jej problem i tak jak Shall, stawia wokół siebie mury nie do przejścia. Nagle w życiu mężczyzny zupełnym przypadkiem pojawia się Emily. Co teraz? Czy Marshall poradzi sobie ze swoimi demonami przeszłości? Czy uda mu się pomóc Sarze? Która z kobiet jest mu pisana? Oraz czy Shall uwierzy. że on również zasługuje na szczęście?

Pierwszą rzeczą, na jaką zwróciłam uwagę od razu po otworzeniu książki była narracja z męskiego punktu widzenia. Całą opowieść czytelnik obserwuje oczami Marshalla, poznaje jego przemyślenia oraz myśli kotłujące się w jego głowie. Autorka w perfekcyjny sposób pokazała także uczuciowość owego bohatera, jego problemy i serce, które niejednokrotnie zostało złamane. Pomimo jego hardości i zewnętrznej siły, wewnątrz jest cierpiącym i potrzebującym wsparcia i miłości mężczyzną. Jego wywody nie są przesadzone ani zbyt rozwlekłe, niemniej jednak autorka przekazała jego uczucia krótko, lecz niezwykle konkretnie i dosadnie, co bardzo mi się spodobało. W powieści jedynie jeden rozdział przedstawiony jest z punktu widzenie bohaterki, jednak jest to rozdział zakańczający, bez którego cała historia nie miałaby tak szokującego finału.

"Wybudowałem wokół siebie mur, który zaczął mnie przytłaczać. Czułem jego ciężar i chłód. Chłód zimnej nasiąkniętej nienawiścią cegły, która zamiast się kruszyć, rosła w siłę. Błądziłem. Szukałem światła, ale nie było wokół mnie osób, które przeprowadziłyby mnie przez gęstą mgłę. Byłem sam. Zupełnie sam."

Powieść "Zapomnij o mnie" zaliczana jest do gatunku new adult, jednak uważam, że jest to książka niezwykle dojrzała i boryka się z naprawdę poważnymi problemami, których bohaterowie doświadczają. Autorka porusza w niej chwilami ciężkie tematy i problematyczne sytuacje, jednak również dzięki temu książka ta jest tak bardzo emocjonalna i nie pozwala się odłożyć nawet na chwilę. Bohaterowie wykreowani zostali idealnie do swoich ról, nie są przesadzeni ani nierealistyczni. Nie są również w żadnym wypadku płytcy, a ich emocje i wewnętrzne rozterki trzymają czytelnika w napięciu. Z jednej strony chciałam, aby ta opowieść jak najszybciej się skończyła, bo tak bardzo chciałam już poznać zakończenie i dowiedzieć, jak cała ta historia się rozwinie - z drugiej strony jednak nie chciałam jej końca i starałam się delektować każdym rozdziałem i wczuwać się w panujący w nich klimat.

Uważam, że książka "Zapomnij o mnie" była na swój sposób piękna. To opowieść o walce o siebie, o odzyskiwaniu wiary, pokonywaniu uprzedzeń oraz godzeniu się z przeszłością. To całkowicie nowy start, który bohaterom może przynieść dosłownie wszystko. Akcja powieści była świetnie rozłożona, a niektóre rozdziały nie pozwały na spokojny oddech. Bardzo wczułam się w tę historię i wbrew tytułowi - długo o niej nie zapomnę. Tej książce należy się miejsce w czołówce moich ulubionych i najbardziej emocjonujących dla mnie powieści. Była niezwykła, wzruszająca, pouczająca i szokująca. Zakończenia, jakie zaserwowała Kasia Haner, w ogóle się nie spodziewałam... i do tej pory nie mogę uwierzyć, że stało się właśnie tak. To było moje pierwsze spotkanie z twórczością tej autorki, jednak z całą pewnością wkrótce nadrobię poprzednie tytuły. Zachęcam do lektury, bo powieść ta jest bardzo emocjonalna i na swój sposób piękna. Dodatkowo, na samym końcu książki wklejona została playlista, która idealnie sprawdza się podczas czytania.

Tytuł: Zapomnij o mnie
Autor: K.N. Haner
Wydawca: Wydawnictwo Kobiece
Data wydania: PREMIERA 30-08-2018
Miejsce wydania: Białystok
Liczba stron: 408
Moja ocena: 5/5 ♥

Livingbooksx

29 komentarzy:

  1. Być może od tej książki zacznę poznawać twórczość autorki.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także zaczęłam od tej i jestem zachwycona, więc jak najbardziej polecam:)

      Usuń
  2. Bardzo wysoka ocena skutecznie mnie zachęciła do poznania tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka ta zdecydowanie zasłużyła na taką ocenę:)

      Usuń
  3. Nic nie czytałam tej autorki, ale chyba pora nadrobić zaległości bo brzmi bardzo dobrze!

    mariadoeseverything

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam jedną książkę z Kobiecego - i jak na razie mi wystarczy. :) Jednak stawiam na inny typ literatury, a obecnie i tak mam jakiś romans new adult na półce, więc wystarczy mi na najbliższe pół roku. :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem trochę uczulona na tego typu okładki :) takie cukierkowe.. :)
    Literatura też jakoś mnie nie przekonuje.
    Tylko ta Twoja wysoka ocena. Kurde, może jednak nie należy odrzucać ksiażki po okładce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka okładką, ale historia, która jest przedstawiona wewnątrz, jest poruszająca i wciągająca, więc może warto spróbować? Choć mi osobiście okładka również bardzo się podoba:)

      Usuń
  6. Dostałam kiedyś propozycję zrecenzowania tej książki, ale pomimo tego, że lubię ten gatunek, to po książkę tej autorki bym nie sięgnęła :D Widziałam fragmenty z jej książek i styl Kasi mi zwyczajnie nie podszedł, a nie chciałam przymierzać się do lektury z negatywnym nastawieniem. Ale okładka sztos :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie czytałam do tej pory żadnej książki Kasi, a to było moje pierwsze spotkanie z nią, ale muszę przyznać, że naprawdę bardzo bardzo udane i w planach mam zapoznanie się z poprzednimi powieściami :)

      Usuń
  7. Mam dwie książki autorki, ale jeszcze żadnej nie czytałam. Muszę w końcu do nich zajrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeśli będę chciała przeczytać coś leniwego popołudnia to z wielką chęcią po nią sięgnę :)

    Pozdrawiam!
    recenzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że będzie świetna:) Pomimo swojej lekkości, książka ta jest niesamowita:)

      Usuń
  9. U mnie już jest i nie mogę się doczekać, aż wezmę się za czytanie :D
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy wcześniej nie słyszałam o tym gatunku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam się mu bliżej przyjrzeć, bo istnieją wspaniałe książki:)

      Usuń
  11. Raczej nie moja bajka ale ciekawa jestem tej playlisty :) Zapodaj parę tytułów ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam w późniejszych planach czytelniczych :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Okładka faktycznie jest piękna i prawdopodobnie sięgnęłabym po ten tytuł gdybym zobaczyła go w księgarni, właśnie ze względu na nią, jednak naczytałam się tyle negatywnych opinii, że jednak podziękuję xD Z resztą... jakoś w ogóle nie ciągnie mnie do książek tej autorki, mimo, że lubię romanse/erotyki. Tak więc raczej nie sięgnę, mimo pozytywnej opinii ;)

    Pozdrawiam cieplutko!
    Książki bez tajemnic

    OdpowiedzUsuń
  14. Zapowiada się piękna książka. Szczególnie zachęca jak to wspomniałaś "ta walka o siebie"
    Pozdrawiam <3
    http://bookcaselover.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, to niemalże główny wątek w tej powieści:)

      Usuń
  15. Jestem bardzo ciekawa tej książki, tym bardziej, że to New Adult. Chętnie po nią sięgnę :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Jestem ciekawa tej pozycji. Czytałam na watt darmowe rozdziały, a po premierze dostanę egzemplarz do recenzji ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Już powinna u mnie być. Mam nadzieję, że lada chwila będę ją tulić ❤️

    OdpowiedzUsuń
  18. Książka już czeka u mnie na swoją kolej. Jestem strasznie ciekawa jak autorka poradziła sobie w nowym gatunku. :)

    OdpowiedzUsuń