piątek, 29 września 2017

"Błękit szafiru" Kerstin Gier

"Gwendolyn nigdy nie pobierała nauki misteriów - ma słabe pojęcie o historii, o polityce i fechtunku, więc w ekspresowym tempie musi opanować mnóstwo umiejętności, które pozwolą jej przetrwać w XVIII wieku. Sytuację komplikuje fakt, że hrabia de Saint Germain najchętniej by ją udusił przy filiżance herbatki, a nieziemsko przystojny Gideon raz ją uwodzi, a raz odtrąca. Gwen musi znaleźć sposób, by rozwikłać zagadkę chronografu bez jego pomocy."

"Błękit Szafiru" to drugi tom Trylogii Czasu, która przenosi czytelnika w zupełnie inny świat, pełen tajemnic oraz podróży w czasie, które nie zawsze bywają bezpieczne. Gwendolyn w towarzystwie Gideona ma na swoich barkach niezwykle odpowiedzialne zadania, które musi wykonać dla dobra społeczeństwa podróżników.

Gwendolyn Shepherd w dalszym ciągu usiłuje zrozumieć swój dar oraz posiadany gen podróży w czasie. Jest to dla niej nowość, a codzienność od tej pory wygląda zupełnie inaczej. Młoda dziewczyna z dnia na dzień stała się niezwykle odpowiedzialną i istotną postacią, która odgrywa ogromne znaczenie w przepowiedni znanej wszystkim podróżnikom w czasie. Na swoich barkach ma ciężkie i trudne zadania, które w towarzystwie Gideona musi wykonać. Młoda dziewczyna godzi ze sobą szkołę, podróże, elapsje oraz niepewne uczucie do Gideona. Między bohaterami pojawiają się różne, chwilami sprzeczne uczucia, które podążają w niepewną stronę. Ciężkie sytuacje i wspólne podróże potrafią jednak zbliżyć do siebie dwóch podróżników, lecz nad rodem linii żeńskiej oraz męskiej podróżników nigdy nie przyświecała dobra gwiazda... Jak będzie tym razem? 

Czy Gideon wraz z Gwendolyn poradzą sobie na wszystkich misjach w przeszłości? Jak się jednak okazuje, za rogiem czyha niebezpieczeństwo, którego nikt się nie spodziewał, a rozwiązanie proroctwa zbliża się coraz większymi krokami...

Tak jak w poprzedniej części trylogii - w "Czerwieni rubinu", mamy przyjemność wraz z bohaterami poznawać tajemnice zawikłanego świata podróżników oraz zwyczaje czasów historycznych. Autorka całą opowieść wykreowała w sposób niezwykle ciekawy i nieoczywisty, bowiem wydarzenia przedstawione są zgrabnie i zdecydowanie większy nacisk postawiony został na podróże aniżeli na aspekty stricte historyczne.


Wydawnictwo Media Rodzina zdecydowało się na ponowne wydanie Trylogii Czasu (wcześniejsze wydanie - Wydawnictwo Egmont), jednak tym razem znaleźć je możemy w oryginalnych, pięknych okładkach niemieckich.

Oprócz proroctw i tajemnic związanych z podróżami, czytelnik ma okazję poznać bohaterów również od strony "domowej" i uczuciowej. W powieści przeplatają się wątki miłosne oraz relacje rodzinne postaci, przez co mamy okazję każdego z nich poznać dość dokładnie i wielopłaszczyznowo. W całej opowieści przyjrzeć się możemy także relacjom oraz pobudkom kierującym Lucy oraz Paulem, którzy to uciekli wraz z pierwszym chronografem, aby nie domknąć Kręgu Dwunastu Podróżników. 

Powieść podobała mi się równie mocno jak poprzednia część. Opowieść wciąga mnie coraz bardziej, a tajemnice zawarte na kartach stają się coraz ciekawsze i nieco mroczniejsze. Proroctwo zaczyna się powoli ukazywać i rozwiązywać, jednak na całkowite rozwikłanie muszę poczekać do finału Trylogii - na "Zieleń Szmaragdu". Klimat panujący w książce jest niezwykle magiczny i porywający, przez co spędziłam przy niej kilka wspaniałych, wręcz nierzeczywistych godzin. Dodatkowo powieść ta obfituje w wiele zabawnych, fantastycznych dialogów, ponieważ w tej części mamy okazję zapoznać się z interesującym gargulcem Xemeriusem, którego widzi jedynie Gwendolyn. Czekam na finał historii!

Tytuł: Błękit Szafiru (Trylogia Czasu #2)
Autor: Kerstin Gier
Wydawca: Wydawnictwo Media Rodzina
Miejsce wydania: Poznań
Data wydania: 13.09.2017
Liczba stron: 368
Moja ocena: 9/10 ♥

Recenzja poprzedniej części - "Czerwień Rubinu" RECENZJA.

Za egzemplarz powieści bardzo dziękuję Wydawnictwu Media Rodzina.

Livingbooksx

13 komentarzy:

  1. Całą trylogię poleciłam już mojej siostrze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja także ma ją w planach. Mam nadzieję, że im się spodoba!

      Usuń
  2. Kurczę, od dwóch lat już się na to czaję, a ani razu nawet nie spróbowałam tej książki przeczytać. Wszędzie naokoło wychwalanie i polecanie... Co ja robiłam z życiem przez ten czas? :O

    Buziaczki ♥
    https://sleepwithbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia, ale najwyższy czas nadrobić Trylogię Czasu! :)

      Usuń
  3. Mam w planach, ale kiedy po tą trylogię sięgnę to nie wiem... Tak mało czasu, a tyle książek. :/ To nowe wydanie jest śliczne! <3
    Buziaki,
    StormWind z bloga cudowneksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że znajdziesz czas na trzy tomy tej serii, bo jest rewelacyjna :)

      Usuń
  4. Uwielbiam tę trylogię! <3
    Chociaż osobiście wolę poprzednie wydanie :)

    Pozdrawiam!

    Gosia, czytelniczkaa97.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi się "Błękit" podobał znacznie mniej od pierwszej części, a trzeci tom okazał się jeszcze gorszy. Gwen niemiłosiernie mnie denerwowała, a Gideon pod tym względem jej nie ustępował.
    Mimo wszystko jest to całkiem fajna młodzieżówka.
    Pozdrawiam:D
    https://krainamola.blogspot

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę, ja jestem totalnie zauroczona w owej historii :)

      Usuń
  6. A to nie Egmont wydało wcześniej Trylogię Czasu? ;) Swoją drogą - ja zdecydowanie wolałam poprzednie okładki mimo że nie jestem fanką motywu twarzy na okładkach. Te nowe od MR kompletnie mi się nie podobają :(

    A same książki są super, przeczytałam całość około 2 lat temu i bardzo dobrze je wspominam. Nie są głupawe i infantylne co się często zdarza w młodzieżówkach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, wkradła się mała pomyłka - już poprawione. Właściwie, mi do gustu przypadły obie wersje okładkowe :)

      Usuń
  7. Od dawna mam w planach przeczytanie Trylogii Czasu, ale to właśnie tego tytułowego czasu najbardziej mi brakuje :/ Ale muszę przyznać, że nowe, przepiękne wydania motywują mnie do znalezienia chwilki dla tych trzech pozycji :D
    Pozdrawiam,
    https://blondiebooklover.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń