niedziela, 15 października 2017

"Lab Girl" Hope Jahren [przedpremierowo]

"Lab Girl" to rewelacyjny traktat o życiu drzew, kwiatów, nasion i korzeni oraz piękna opowieść o ciekawości, pokorze, pasji i celebrowaniu życia. Hope Jahren zabiera czytelnika w podróż do czasów swojego dzieciństwa w Minnesocie, gdzie całymi dniami bawiła się w laboratorium ojca. Opowiada o zamiłowaniu do świata nauki i wyczerpujących badaniach, w które wkłada "całe serce i dłonie". Przedstawia również postać Billa - ekscentrycznego menadżera o genialnym umyśle i zarazem oddanego przyjaciela. W swojej wspaniałej autobiografii odkrywa również kulisy pracy naukowca, zachęcając do obserwowania i pielęgnacji przyrody. To wnikliwe, przejmujące i inspirujące dzieło pokazuje, że tam, gdzie spotykają się miłość, pasja i ciężka praca, wszystko jest możliwe."


"Lab Girl" to autobiografia Hope Jahren, która opowiada, jak wyglądało jej dzieciństwo oraz późniejsze życie, aż do chwili obecnej. Dowiadujemy się, że dzięki ojcu i jego laboratorium, autorka zakochała się w przyrodzie, doświadczeniach oraz odkrywaniu coraz to nowych tajemnic żywotu roślin. Hope pokazuje czytelnikom, jak fascynujący jest świat, którego nie dostrzegamy gołym okiem oraz że stan środowiska w dużej mierze zależy również od nas, mimo tego, że często nie zdajemy sobie z tego sprawy. One także czasem potrzebują pomocy, mają swoje "rozumki" i odpłacają się nam za każdy, nawet najmniejszy przejaw pomocy.

Biologia oraz świat przyrody od zawsze ciekawił również mnie; w szkole był to jeden z moich ulubionych przedmiotów, a obecne studia mają w sobie elementy wiedzy o wcześniej wspomnianej biologii oraz nauk przyrodniczych. Dlatego też w wielką chęcią i ogromną ciekawością sięgnęłam po książkę "Lab Girl", czułam ogromną motywację, aby dowiedzieć się czegoś nowego i nieznanego. Autorka mnie nie zawiodła i zaspokoiła moją chęć rozwoju w tym kierunku. 

Książka podzielona została na trzy części: korzenie i liście, drewno i sęki oraz kwiaty i owoce. W każdej z części czytelnik znaleźć może ciekawostki oraz fakty dotyczące wspomnianych części świata przyrody. Oprócz podstawowych informacji możemy również poznać pracę w laboratorium "od podszewki", przeprowadzanie rozmaitych badań nad poszczególnymi roślinami oraz wyjazdy do innych krajów w poszukiwaniu coraz to nowych gatunków. 

Czytając "Lab Girl" czytelnik ma okazję przenieść się do zupełnie innej rzeczywistości, poczuć się z przyrodą przyjacielem, poznać jej największe tajemnice oraz dowiedzieć się, jak ją chronić i jak pomóc, aby ona pomagała również nam. Powieść, a właściwie autobiografia, jest fascynująca. Nie spodziewałam się, że o przyrodzie można mówić tak ciekawie oraz zarazem przekazem prostym do zrozumienia dla każdego laika. Opowieść o kobiecie naukowcu otworzyła mi oczy na zupełnie inną część świata, która na nowo mnie zafascynowała i wciągnęła w swoją niezwykłą codzienność. Książka wspaniała, łatwa w zrozumieniu, ciekawa oraz zupełnie inna od tego, co znaleźć możemy na rynku wydawniczym. 

Tytuł: Lab Girl
Autor: Hope Jahren
Wydawca: Wydawnictwo Kobiece
Miejsce wydania: Białystok
Data wydania: PREMIERA 20.10.2017
Liczba stron: 432
Moja ocena: 7/10

Za egzemplarz recenzencki książki dziękuję Wydawnictwu Kobiecemu.

Livingbooksx

13 komentarzy:

  1. Czekam na swój egzemplarz :) i wprost nie mogę doczekać się lektury tej książki - uwielbiam takie pozycję!
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem bardzo ciekawa tej publikacji. Bardzo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Publikacja sama w sobie jest niezwykle ciekawa, więc jak najbardziej polecam się jej przyjrzeć bliżej:)

      Usuń
  3. Czuję, że ta książka mi się spodoba :D

    Pozdrawiam!
    recenzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię czasami sięgnąć po ciekawą biografię lub autobiografię, a ta zapowiada się szalenie smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się! Nie jest to typowa autobiografia, ale jest wspaniała i niesamowicie ciekawa.

      Usuń
  5. Nie czytałam jeszcze ale koniecznie muszę nadrobić :)

    Pozdrawiam Agaa
    http://ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com/2017/10/57-recenzja-bracia-slater-dominic-la.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam na półce i niebawem zabieram się za czytanie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niezwykle podobała mi się ta książka :)

    OdpowiedzUsuń