środa, 5 września 2018

"Dwór mgieł i furii" Sarah J. Maas


"Po tym jak Feyra ocaliła Prythian, mogłoby się wydawać, że baśń dobiega końca. Dziewczyna, otoczona luksusem, przygotowuje się do poślubienia ukochanego Tamlina. Przed nią długie i szczęśliwe życie. Sęk w tym, że Feyra nigdy nie chciała być księżniczką z bajki. Zresztą zupełnie nie nadaje się do tej roli. W snach wciąż powracają do niej wymyślne tortury Amaranthy i zbrodnia, którą popełniła, by się od nich uwolnić. Pragnący zapewnić jej bezpieczeństwo Tamlin próbuje zamknąć Feyrę w złotej klatce. W jej nowym nieśmiertelnym ciele drzemią moce, których dziewczyna nie umie opanować. W dodatku o spłatę swojego długu upomina się największy wróg Tamlina - Rhysand, książę Dworu Nocy."



Feyra po trudnych i niezwykle ciężkich przeżyciach związanych z Amaranthą usiłuje przyzwyczaić się do życia na Dworze Wiosny, u boku Tamlina - jako nieśmiertelna. Przygotowuje się do ślubu i uczy się swojej nowej roli na Dworze. Niestety Tamlin zachowuje się coraz dziwniej, nie pozwala wychodzić narzeczonej z budynku, ma przerażającą fobię na punkcie jakichkolwiek obcych osób oraz stworzeń, które mogłyby stanowić zagrożenie dla Feyry lub dla niego. Popada w coraz to dziwniejsze humory, a atmosfera panująca między młodymi staje się coraz bardziej napięta. Jednak na ich drodze ku przyszłości staje Rhysand - książę Dworu Nocy - który upomina się o spłatę swojego długu - tygodnia Feyry w jego rezydencji.

Niespodziewanie życie Feyry całkowicie się zmienia, dziewczyna poznaje świat z całkiem innej strony i dowiaduje się, że może być szczęśliwa w swoim nowym życiu. Przyzwyczaja się do nieco odmienionego ciała i dowiaduje się, że drzemią w niej niepojęte przez nią moce, które otrzymała od książąt różnych Dworów. Jest zdolniejsza, niż myślała. Jednak czy jest bezpieczna dla siebie i swojego otoczenia? Co z wojną, która prawdopodobnie się zbliża? Czy jej stosunki z Rhysandem w końcu się ocieplą?

"Dwór mgieł i furii" to prawdziwy majstersztyk. Już w pierwszej części bohaterowie bardzo przypadli mi do gustu i polubiłam się z nimi, a ich charaktery wydawały mi się dość różnorodne i ciekawe. W drugiej części opowieści poznajemy znacznie więcej postaci oraz Dworów, na których panują całkowicie inne zasady i atmosfera. Ilość bohaterów stale rośnie, jednak szybko zapadły mi one w pamięci i nie miałam najmniejszego problemu z ich rozróżnianiem. Każda z postaci jest inna, ma za sobą ciężką przeszłość lub historie, które są opowiedziane na kartach tej powieści. Dzięki temu mamy możliwość dokładnego poznania bohaterów oraz ich życiowych historii. Żadna z przedstawionych w powieści osób nie jest "płaska" ani słabo zarysowana, każda z nich coś ze sobą wnosi.

Akcja "Dworu mgieł i furii" jest na podobnym poziomie jak w pierwszym tomie tejże historii. Część akcji jest spokojna i wprowadza czytelnika w dalszy świat i specyfikę Dworów, natomiast część trzyma w napięciu i nie pozwala oderwać wzroku od książki nawet na moment. Wciąga i nie pozwala o sobie zapomnieć, stale przywołując do dalszego poznania losów bohaterów. Pomimo, że książka ta liczy około 770 stron, to ciekawie opisane wydarzenia i świetnie wykreowana akcja pozwala całkowicie zatracić się w owej opowieści i nie odczuwa się takiego ogromu stron.

W tej części w dalszym ciągu kontynuowana jest idea siedmiu Dworów oraz ich książąt, jednak tym razem do akcji wkracza także ludzka część wyspy. Wydarzenia potoczyły się tak a nie inaczej, a bohaterowie muszą pójść na pewne ustępstwa dla dobra własnego i ich otoczenia. Czytając drugi tom Dworów ciągle czułam magię wiszącą w powietrzu, niesamowicie klimatyczną atmosferę oraz niedowierzanie wynikające z szalonych i kreatywnych pomysłów autorki.

Tak jak w poprzedniej części, tak i w tej, jestem całkowicie zauroczona i już nie mogę się doczekać, aż sięgnę po "Dwór skrzydeł i zguby". Ta książka to była prawdziwa przygoda licząca około 770 stron, która pochłonęła mnie i wrzuciła w przedstawiony w niej świat. Cała fantastyka tej książki ogromnie przypadła mi do gustu, ponieważ nie jest przesadzona, a wszystko opisane jest dokładnie i przejrzyście. Akcja nie dłuży się, a autorka nie szczędzi brutalności, jednak bez tego powieść ta nie miałaby w sobie tej iskry. Dworskie intrygi, umowy, sojusze, nieodkryte księgi, nadchodząca wojna, niezbadane moce, nowe znajomości, podstępy, zasadzki i nowe uczucia - to dodaje wszystkiemu niesamowitego smaku i wielobarwności opowieści. Nie da się przy niej nudzić. To prawdziwy majstersztyk.

Tytuł: Dwór mgieł i furii #2
Autor: Sarah J. Maas
Wydawca: Wydawnictwo Uroboros
Miejsce wydania: Warszawa
Data wydania: 11-01-2017
Liczba stron: 768
Moja ocena: 5/5


Livingbooksx

29 komentarzy:

  1. Świetnie, że aż tak bardzo Ci się podobało, Mam nadzieję że kolejny tom utrzyma poziom Twojej satysfakcji z lektury. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również mam taką nadzieję, bo właśnie go zaczynam i mam ogromne oczekiwania co do dalszej historii. A Ty, czytałaś? :)

      Usuń
  2. Nie czytałam jeszcze pierwszej części. Wszystko więc przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam tę serię :) Dwie książki za mną, trzecia przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak u mnie, a wkrótce będzie również czwarta:)

      Usuń
  4. Jeszcze nie miałam okazji poznać pierwszego tomu, ale mam tę serię w planach. 'Szklany tron' mi przypadło do gustu, więc mam nadzieję, że w tym przypadku będzie tak samo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zaczęłam właśnie od tej serii i jestem ogromnie zadowolona. Najpewniej w przyszłości sięgnę również po "Szklany tron".

      Usuń
  5. Słyszałam wiele dobrego o tej serii, wiec muszę koniecznie zapoznać się z nią bliżej! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam na półce drugi tom tej serii, a pierwszy był super! Muszę w końcu wrócić do tej uniwersum. Szkoda, że mam tak mało czasu na czytanie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zabieram się właśnie za trzeci tom i już wkrótce ma wyjść kolejny:) Trzeba nadrobić!

      Usuń
  7. Jestem jedną z nielicznych osób, które jeszcze nie zapoznały się z tą serią? Kurczaki, muszę to czym prędzej nadrobić! A mam ku temu okazję, bo od prawie dwóch lat mam pożyczony pierwszy tom od przyjaciółki, ale ciii... To się wytnie. :P
    DEMONICZNE KSIĄŻKI

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak jest okazja to czytać! Warto, z całego serca polecam :)

      Usuń
  8. Lepiej niech przyjaciolka nie widzi tego komentarza u gory, ja od oddawna planuja ta serie przeczytac ale nie mam okazji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Baaardzo warto znaleźć na nią chwilkę:) Jest świetna:)

      Usuń
  9. Jak wygram w TOTKA to kupię każdą serię tej Pani =)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam twórczości tej autorki, ale moja córka czytała.Też była zachwycona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę, bardzo się cieszę :) Może Pani także spróbuje?

      Usuń
  11. Mam nadzieję, że mnie zachwyci tak jak Ciebie :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo cieszy mnie fakt, że tak bardzo Ci się spodobało :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Osobiście drugi tom podobał mi się najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie drugi jest nieco lepszy niż pierwszy na pewno, jednak trzeci dopiero przede mną i również mam nadzieję na świetną pozycję:)

      Usuń
  14. Ta cześć jest zdecydowanie lepsza! Ryhs wynagradza wszystko, chociaż ja nie wiem jak ja to zrobiłam, że w pierwszym tomie go nie lubiłam. Muszę w końcu dokończyć trzecią część, bo utknęłam gdzieś w środku.
    Buziaki :*

    Fantastic books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W pierwszej części też go nie znosiłam, ale to dlatego, że był przedstawiony w ten a nie inny sposób i dopiero w drugim tomie pokazał się od całkiem innej strony:)

      Usuń
  15. Ten tom podobał mi się najbardziej ze wszystkich trzech! Był fenomenalny :D

    OdpowiedzUsuń