piątek, 10 lutego 2017

"Biblioteka dusz" Ransom Riggs

"Chłopiec o nadzwyczajnej mocy. Armia śmiertelnie niebezpiecznych potworów. Heroiczna walka o przyszłość osobliwej społeczności. Szesnastoletni Jacob odkrywa w sobie nową, potężną moc i wkrótce wyrusza na ratunek osobliwym towarzyszom więzionym w pilnie strzeżonej twierdzy. W wyprawie towarzyszą mu Emma Bloom, dziewczyna. która włada ogniem, oraz Addison MacHenry, pies umiejący odnaleźć trop zaginionych dzieci. Bohaterowie wędrują ze współczesnego Londynu do labiryntu zaułków Diabelskiego Poletka, najbardziej parszywego zakamarka wiktoriańskiej Anglii. Biblioteka dusz - legendarna pętla - jest zagrożona. Ktoś chce wykraść osobliwe dusze i uzyskać niezwyciężoną moc. W tym miejscu raz na zawsze przesądzi się los osobliwych dzieci całego świata."

Główny bohater - Jacob - po raz kolejny wykazuje się swoją odwagą, uporem i determinacją. Osobliwych przyjaciół traktuje jak rodzinę i za wszelką cenę stara się, aby w równoległym świecie wszystko wróciło do normy. Za każdym rogiem czai się zło, które poluje na grupę wędrowców szukających spokoju i ratujących swoich bliskich. Nastolatek powoli poznaje siebie, swoje moce i przeznaczenie w całej historii - czuje, że jego rola jest tu niezwykle ważna, a bez niego wszystko może popaść w ruinę i nic nie będzie takie samo. Zdeterminowany chłopak staje się częścią nowego świata, walczy o przetrwanie swoich osobliwych przyjaciół oraz stara się, aby złe siły nie przejęły panowania. Robi się coraz poważniej i niebezpieczniej, a ciemna strona czeka na odpowiednią okazję. Czy Jacob sprosta zadaniu? Uda mu się uratować przyjaciół?

"Biblioteka dusz" to trzecia i ostatnia część przygód osobliwej gromady, która przestała być bezpieczna w swojej pętli czasowej. Świat zaczął się zmieniać, ich dom przestał istnieć a czas nieubłaganie płynąć... Nikt nie może czuć się bezpieczny, ponieważ pewna grupa ma w planach przejęcie władzy nad wszystkimi. Historia w trzecim tomie staje się nieco poważniejsza, bardziej zagmatwana i emocjonalna. Wrogowie biorą górę i to właśnie na nich opiera się większość wydarzeń, gdzie bohaterowie walczą o swoją niezależność i wolność. Ich życie staje pod znakiem zapytania, a zaufane pętle czasowe nie mogą być jedynym wyjściem. Kto jest przyjacielem, a kto wrogiem?

"Biblioteka dusz" to rewelacyjne zakończenie przygód bohaterów, którym towarzyszyliśmy w najtrudniejszych i najniebezpieczniejszych momentach. Autor zgrabnie poprowadził akcję i zakończył ją w najlepszy możliwy sposób, bez zbędnych dodatków oraz nieoczywistych sytuacji. Historia osobliwej gromady miała w sobie coś, czego nie znalazłam dotąd w żadnej innej serii. Pomimo, że jest to jedynie fikcja, nie odczuwałam tego na każdym kroku. Autor w swoich powieściach wprowadził niesamowicie realny klimat, który sprawiał, że wydarzenia działy się w nas naprawdę, a wszystko rozgrywało się tuż obok nas.

Tak jak poprzednie tomy, powieść przepleciona jest wieloma wspaniałymi, niezwykle klimatycznymi, starymi fotografiami. Niektóre z nich są absurdalne, inne przerażające i mroczne, lecz każda z nich wprowadza w opowieści interesujący, nieoczywisty klimat. Historia ma w sobie kilka zabawnych fragmentów, jednak całość przepełniona jest tajemnicą i czymś, czego nie spotykamy na co dzień. Autor spisał się genialnie, a seria i bohaterowie na długo pozostaną ze mną. 

Recenzja "Osobliwego domu Pani Peregrine" #1 KLIK
Recenzja "Miasta cieni" #2 KLIK

Tytuł: Biblioteka dusz (Osobliwy dom Pani Peregrine #3)
Autor: Ransom Riggs
Wydawca: Wydawnictwo Media Rodzina
Miejsce wydania: Poznań
Data wydania: 15.09.2016
Liczba stron: 496
Moja ocena: 8/10

Za egzemplarz książki dziękuję Wydawnictwu Media Rodzina :) 

Livingbooksx

20 komentarzy:

  1. Nie czytałam jeszcze pierwszego tomu. Muszę nadrobić zaległości.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze miałam ochotę przeczytać książkę Osobliwy dom Pani Peregrine :) muszę w końcu się zapoznać z tymi książkami :) świetna recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaciekawiłaś mnie bardzo ale musze najpierw przeczytać pierwszy tom :)

    Pozdrawiam Agaa.
    http://ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety nie zaczęłam jeszcze tej serii, mimo że słyszałam wiele pozytywnych opinii na jej temat. Niestety trochę też dlatego, iż oglądałam najpierw film, który okazał się beznadziejny.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dotrwałam do końca filmu, bo faktycznie jest bardzo przeciętny :) Książki są o wiele lepsze, także polecam.

      Usuń
  5. Czytałam jak na razie tylko pierwszy tom . Musze sięgnąć po dwa kolejne :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiem czy czytać trzeci tom. Dwa poprzednie były ok, ale mnie nie porwały. Spodziewałam się czegoś bardziej mrocznego, a nie paranormalnej przygotówki. I teraz mam dylemat ;P Na razie sobie odpuszczam. Pozdrawiam ciepło!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Już od dawna mam ochotę na tę serię, ale mieszane opinie trochę mnie zniechęcają. Muszę się chyba w końcu przełamać i kupić pierwszy tom ;)
    Buziaki ;*
    bookowe-love.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazwyczaj tak jest, każdy ma swój gust czytelniczy i każdemu podobają się zupełnie inne powieści. Najlepszym sposobem jest sięgnięcie po pierwszy tom i wyrobienie swojej opinii :)

      Usuń
  8. Bardzo wciągająca seria. Mile ją wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja swoją przygodę z tą serią będę dopiero zaczynać i cóż, mam nadzieję, że również i mnie przypadnie ona do gustu ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam tej serii i jak na razie nie mam jej w planach, ale może kiedyś się to zmieni. Czas pokaże.

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie pracuję nad wylicytowaniem dwóch tomów, więc kto wie, może wreszcie przeczytam. Jednak spodziewałam się wyższej oceny...
    Za to podoba mi sie pomysł z fotografiami, lubię takie urozmaicenia w książkach.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zakochałam się w pierwszym tomie, ale kurde, nie mam ochoty czytać następnych. Dla mnie ta historia skończyła się właśnie na debiucie Riggsa. Według mnie to powinien być już koniec i boję się kolejnych tomów. Słyszałam, że niestety poziom spadł i dlatego wolę już skończyć przygodę z tym cyklem :)
    Kasia z Kasi recenzje książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie poziom lekko spadł w drugim tomie, za to trzeci jest rewelacyjny i nadrabia wszystkie niedociągnięcia :)

      Usuń
  13. Niezwykle lubię całą serię. Wywarła na mnie ogromnie pozytywne wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  14. dużo dobrego czytałam o tej książce, chyba wreszcie i ja muszę ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dobrze widzieć, że książka Ci się spodobała, bo mam w planach jej przeczytanie. To naprawdę niezwykła i niespotykana seria, jestem bardzo ciekawa jak się zakończy :)

    OdpowiedzUsuń