sobota, 11 lutego 2017

"Granice zła" Rebecca Griffiths

"Sarah D'Villez jako nastolatka została uprowadzona, lecz udało jej się uciec od porywacza, który więził ją przez jedenaście dni. Wokół zdarzenia zrobiło się głośno, twarz Sarah pojawiała się w telewizji i na pierwszych stronach gazet. Dziś, po siedemnastu latach, nadchodzi wiadomość o zwolnieniu z więzienia sprawcy porwania. W obawie, by znów nie znaleźć się w centrum zainteresowania mediów, Sarah, nie informując o tym nikogo, postanawia wyjechać z Londynu i zaszyć się w małej wiosce w odległym zakątku Walii, zmieniając nazwisko i wygląd. Stara się odzyskać poczucie bezpieczeństwa w swojej idyllicznej kryjówce, nawiązując znajomości z sympatycznymi Walijczykami, wkrótce jednak zdaje sobie sprawę, że ktoś ją obserwuje, ktoś, kto najwyraźniej wie o niej bardzo dużo."

Sarah D'Villez zaczyna nowe życie, z dala od rodziny i dawnych wspomnień. Kupuje starą chatkę, remontuje ją, zmienia tożsamość, farbuje włosy, poznaje sąsiadów, nikomu nie przyznaje się do swojej przeszłości - chce zamknąć ten rozdział. Dzięki nowej znajomości staje się coraz szczęśliwsza i pewniejsza siebie, ale jak się okazuje, nie tylko ona ma ciężką przeszłość i tajemnice, które nie mogą ujrzeć światła dziennego. Wioska staje się coraz bardziej niebezpieczna, tajemnicze zniknięcia, podejrzani sąsiedzi, morderstwa i ucieczki. Czy Sarah może gdziekolwiek czuć się dobrze? Kim tak naprawdę jest, skoro skrywa w sobie sekret zmieniający wszystko?

Powieść "Granice zła" od razu zainteresowała mnie swoim opisem z okładki i jak się później okazało, całkiem słusznie. Jest to książka, która początkowo wydaje się oczywista - ciężka przeszłość, ucieczka z domu, nowe życie. Nic bardziej mylnego. Za zachowaniem bohaterki skrywają się wydarzenia, które na jaw wychodzą dopiero na samym końcu opowieści. Czytelnik przez 400 stron sądzi, że wie już wszystko, że rozwiązał największą zagadkę i nic go już nie zdziwi... Ostatnie strony zmieniają wszystko, a prawda wychodzi na jaw. To, co otrzymałam w końcowych rozdziałach było to mnie ogromnym szokiem, ponieważ cały mój rozpracowany plan na temat bohaterki runął. Autorka dokonała czegoś wspaniałego. 

W książce znajdziemy wielu bohaterów, którzy mają swoją rolę w całej historii. Początkowo są osobami jedynie w tle, jednak jak się potem okazuje, wszelkie wydarzenia z przeszłości i z teraźniejszości łączą się a postacie drugoplanowe stają się nagle pierwszoplanowymi. W powieści przeszłość ściśle zazębia się z teraźniejszością, przez co całość nabiera niezwykle interesującego klimatu i samodzielnie możemy rozwiązywać zagadki kryjące się na stronach. "Granice zła" to książka pełna dokładnie zaplanowanych intryg, historii rodzinnych, ucieczek od przeszłości i nieprzewidywalnych zwrotów akcji. Ciekawym zabiegiem są przeplatane rozdziały, w których mamy okazję poznać myśli różnych bohaterów - w tym również przestępcy.

Powieść zaskakuje w najmniej oczekiwanych momentach, jest pełna zwrotów akcji oraz tajemnic. Bohaterowie zmieniają się, ich oblicza nie są tak dobre, na jakie początkowo wyglądały. Nikomu nie można ufać, każdy ma sekrety i może być zagrożeniem. W wiosce panuje zło, morderca - jednak kto nim może być? Złoczyńca jest bliżej, niż myślisz...

"Granice zła" to pełen emocji thriller, nieprzewidywalny aż do ostatnich stron. Niezwykle zaskakujący, o szokującym zakończeniu i akcji, która płata figle umysłowi czytelnika. Pełen tajemnic i zagadek, które nie są oczywiste i przewidywalne. Naprawdę dobry thriller, serdecznie polecam!

Tytuł: Granice zła
Autor: Rebecca Griffiths
Wydawca: Wydawnictwo Prószyński i S-ka
Miejsce wydania: Warszawa
Data wydania: 7.02.1017
Liczba stron: 400
Moja ocena: 9/10 ♥

Za e-booka dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka :) 

Livingbooksx

29 komentarzy:

  1. Przyznam, że dawno nie dałam się tak zaskoczyć, jak w tej powieści, co mnie ogromnie ucieszyło. Świetna książka, mocno intryguje i trzyma w napięciu. :) bardzo podobne odczucia mamy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, ja także przeżyłam ogromne zaskoczenie czytając powieść :) Zakończenie - mistrzostwo!

      Usuń
    2. Jak najwięcej takich przygód czytelniczych. :)
      Bookendorfina

      Usuń
  2. Hm.. Może się skuszę na tą pozycję, bo zapowiada się dość ciekawie. ;) Pozdrawiam,
    http://www.sekretny-trop.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mocno polecam :) Pełno w niej intryg oraz tajemnic, więc myślę, że porwie niejednego czytelnika.

      Usuń
  3. Bardzo dobra recenzja. Czuję, że ksiązka by mi się spodobała. :D
    Pozdrawiam i zapraszam na fuzja-recenzentow.blospot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię takie pełne akcji książki z dreszczykiem. Będę miała ten tytuł na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam wcześniej o tej książce i chętnie ją przeczytam :)

    Pozdrawiam
    www.myfairybookworld.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  6. Raczej nie sięgnę, bo nie przepadam za tego typu książkami, ale zapowiada się całkiem nieźle ;)

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  7. Uważam że ta książka zasługuje na uwagę ;)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  8. To pozycja którą z chęcią bym przeczytała, o tak :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawa i dosyć poważna fabuła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, jest nieco poważna, ale przedstawiona w rewelacyjny, wciągający i intrygujący sposób :)

      Usuń
  10. Bardzo lubię thrillery, jednak bardzo rzadko je czytam. O tej książce słyszałam już wiele dobrego, więc może kiedyś po nią sięgnę :)
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie na rozdanie książkowe: http://niezapomniany-czas-czyli-o-ksiazkach.blogspot.com/2017/02/rozdanie.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także nie byłam do nich przekonana, ale od niedawna czytam ich coraz więcej i trafiam na same perełki :) "Granice zła" jest jedną z nich.

      Usuń
  11. Muszę przeczytać, zapowiada się świetna książka :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciężko mnie zaskoczyć w kryminałach i thillerach, ponieważ zbyt wiele ich już czytałam ;) Tym bardziej koniecznie muszę zapoznać się z "Granicami zła" :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Rzadko mam do czynienia z thillerami, ale ten wydaje się być ciekawy :) Jedną z nielicznych książek tego gatunku, które mi się podobały, była "Zamknij oczy", zakończenie też mnie zszokowało.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. To zdecydowanie moje klimaty. Uwielbiam adrenalinę przy czytaniu tego typu książek. Może uda mi się ją w szybkim czasie przeczytać :)
    Pozdrawiam
    www.zaczytanawiedzma.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Powieść bardzo mi przypadła do gustu, wszystko było inaczej, niż przewidywałam :) Masz rację, jest świetna :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zapowiada się bardzo zachęcająco :) Lubię nieprzewidywalne książki :)

    OdpowiedzUsuń
  17. przegapiłam tą książkę, a zapowiada się dobra lektura :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Na razie sobie ją odpuszczę, ale może w przyszłości :

    OdpowiedzUsuń
  19. Zainteresowałaś mnie! Lubię takie thrillery, które nie są przewidywalne i kiedyś myślę, że już coś wiem, to wszystko jest nie takie jak myślałam. Zapisuję tytuł! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Skoro polecasz to muszę koniecznie rozejrzeć się za tą książką. Lubię nieprzewidywalne historie:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Muszę przyznać, że mnie zaciekawiłaś tą pozycją ;)

    Pozdrawiam,
    Czytaninka

    OdpowiedzUsuń
  22. Szalenie intrygująca pozycja. Już po Twojej recenzji współczuję głównej bohaterce. Książkę tę muszę przeczytać. Muszę!

    OdpowiedzUsuń
  23. Wydaje się ze to ciekawa książka i chyba po nią siegne w przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń