niedziela, 5 czerwca 2016

"Mów do mnie" Lisa Scottoline

"Eric Parrish, ordynator oddziału psychiatrii szpitala Havermayer General, ulokowanego na przedmieściach Filadelfi, nie może narzekać na brak sukcesów zawodowych. Tymczasem życie osobiste psychiatry pozostawia wiele do życzenia. Po rozstaniu z żoną zmaga się z obowiązkami samotnego ojca, usiłując zapewnić siedmioletniej córce jak największe poczucie bezpieczeństwa. Nagle cały świat Erica zaczyna drżeć w posadach za sprawą nowego pacjenta. Siedemnastoletni Max cierpi z powodu nieuchronnie zbliżającej się śmierci jego ciężko chorej, ukochanej babci. To w połączeniu z silną nerwicą natręctw oraz obsesyjnymi, naładowanymi przemocą fantazjami na temat pewnej dziewczyny czyni z niego pacjenta stanowiącego potencjalne zagrożenie. Kiedy dziewczyna stanowiąca obiekt jego obsesji zostaje znaleziona martwa, a on sam znika bez śladu, zaniepokojony Eric wyrusza na poszukiwania. Zaangażowanie psychiatry wzbudza podejrzenia policji."

Eric Parrish jest bohaterem wielopłaszczyznowym, który w powieści zmaga się z wieloma życiowymi problemami. Rozwód z żoną, walka o prawa do opieki nad dzieckiem i specyficzni, często nieprzewidywalni pacjenci jego kliniki psychiatrycznej. Jego długi staż na owym stanowisku przynosi mu wiele sukcesów, ale w nieoczekiwanym momencie jego życia wszystko się komplikuje i nie pozostaje mu nic. Musi zmagać się z rzeczywistością, udowadniać swoją rację i niewinność oraz pogodzić wszystkie jego obowiązki. Jego przywiązanie do niektórych pacjentów wcale mu w tym nie pomaga, a wręcz przeciwnie, rozprasza go i perfekcyjny doktor traci grunt pod nogami. 

Bohaterowie powieści są bardzo dobrze i barwnie skonstruowani. Każdy z nich ma swój jedyny w swoim rodzaju charakter, a czytelnik nie wie czego się może po nim spodziewać. W powieści "Mów do mnie" każda z osób ma swoją własną i niepowtarzalną historię, przeszłość oraz problemy w życiu. Niektórzy z bohaterów nie radzą sobie z nimi, lub radzą w zły sposób. Są oni nieprzewidywalni i dzięki temu akcja potrafi zaskoczyć czytelnika w dosłownie każdym momencie. Nie każdy jest tym, za kogo się podaje. Wygląd i pokazywane światu swoich problemów może diametralnie różnić się od rzeczywistości. Nikt nie jest pewny ani do końca prawdziwy. 

Autorka w książce porusza wiele istotnych problemów rodzinnych, zawodowych, ale i psychologicznych. Obserwować możemy problemy rodzinne doktora, rozwód oraz brak porozumienia się. Nacisk postawiony jest również na znajdującą się pomiędzy nimi córkę, która gubi się w całej sytuacji i nie wie, co ma czynić. U jednego z pacjentów - Matta - poruszony jest temat psychiatryczny. Autorka przedstawia zmiany w jego osobowości, które mają miejsce po śmierci bliskiej osoby. Jednakże czytelnik wyraźnie widzi, że problemy Matta sięgają dużo głębiej i jego przeszłość odgrywa tu znaczącą rolę. Można więc powiedzieć, że my, jako osoby czytające zapisaną historię, również mamy okazję zapoznać się z ową profesją i choć przez chwilę poczuć się jak psychiatrzy diagnozujący swojego niezrównoważonego pacjenta.

Znajduje się tu także niejaki wątek kryminalny, ponieważ na kartach powieści ma miejsce pewna zbrodnia. Jest ona ściśle powiązana z jednym z bohaterów, który do końca historii jest nieco tajemniczy i nieodgadniony. Jego osoba jest prawdziwą zagadką i nie wiemy, czego możemy się po nim spodziewać. Dzięki temu emocje nieustannie towarzyszą akcji.

"Mów do mnie" to perfekcyjna, tajemnicza i przepyszna mieszanka! Morderstwo, problemy psychiczne, rodzinne, wplątanie w porachunki innych, sukcesy zawodowe, oskarżenia, miłość, zagubienie, samotność i w pewnym momencie także brak zaufania do innych. Autorka stworzyła niesamowicie wciągający świat i bohaterów, którzy porywają czytelnika i idealnie wprowadzają w codzienny, ale skomplikowany obszar życia.

Tytuł: Mów do mnie
Autor: Lisa Scottoline
Wydawca: Wydawnictwo Prószyński i S-ka
Miejsce wydania: Warszawa
Data wydania: 2.06.2016
Liczba stron: 528
Moja ocena: 8/10

Za udostępnienie e-booka bardzo dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka.

Livingbooksx

19 komentarzy:

  1. Zapowiada się wciągająca lektura ;) bohater z problemami psychicznymi zapowiada niepokojące wątki, a takie bardzo lubię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze nie słyszałam o tej pozycji... Ale bardzo cieszę się, że dzięki Tobie się o niej dowiedziałam!
    Opis i Twoja świetna recenzja bardzo mnie zaintrygowały, jeśli "Mów do mnie" nie trafi bezpośrednio na moją półkę, to będę na nią polować w bibliotece, jak tylko się pojawi!
    Pozdrawiam!
    zaczytana-iadala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka wydaje się być intrygująca. Może kiedyś przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje mi się,że ta pozycja mogłaby mnie zainteresować...lubię tego typu bohaterów :)
    marcepanowe recenzje

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka porusza wiele tematów jak widzę. Może kiedyś się na nią skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawa pozycja. Nigdy wcześniej nie słyszałam ani o tej książce, ani o jej autorce. Jednak po Twojej recenzji mam wielką ochotę ją przeczytać. :)
    Pozdrawiam gorąco!
    Podróże w książki

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam wielką ochotę na tę pozycję. Czytałam "Ocal mnie" i bardzo mi się podobało!

    OdpowiedzUsuń
  8. Moją uwagę zwrócił twój opis o bohaterze, że jest wielopłaszczyznowy. Książka porusza wiele tematów i jestem jej bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  9. Rzeczywiście fabuła książki jest wciągająca i nieco mroczna. Może kiedyś przekonam się do tego typu powieści :-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię książki z serii ,,kobiety to czytają" i tę mam w najbliższych planach :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam ją na uwadze, ale póki co brak czasu na cokolwiek mi to uniemożliwia :D

    Buziaki
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Może kiedyś się skuszę. Wydaje się ciekawa ;)
    https://reading-mylove.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Jakoś nie jestem przekonana co do tej książki.
    Pozdrawiam!
    #Ivy z Bluszczowych Recenzji

    OdpowiedzUsuń
  14. Podoba mi się to, że w powieści jest także wątek kryminalny. Chętnie przeczytam. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Powieść zostawiam sobie na weekendowe zaczytanie, nie mogę się juz doczekać spotkania z nią. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Najgorsze jest to, że nadal nie znam tej autorki. Przekonałaś mnie, tym bardziej, że książkę wydano w jednej z moich od niedawna ulubionych serii :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Oj :( Następna książka, którą muszę w przyszłości przeczytać... niedługo życia mi zabraknie na tyle świetnych książek :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Och nie, następna książka, którą muszę mieć! Mój portfel znów ucierpi. :( Super recenzja!
    Pozdrawiam!
    http://nie-poczytalna.blogspot.com/2016/06/12-wybrani-aut-c-j-daugherty.html#more

    OdpowiedzUsuń