niedziela, 8 lipca 2018

"Kocham tylko tak" Kate Sterritt


"Emerson Hart jest miłością jego życia. Problem w tym, że w jej życiu jest ktoś jeszcze.
Emerson Hart poznała Merekiego, kiedy była jeszcze dzieckiem. Ich wielka przyjaźń z czasem przerodziła się w równie wielką miłość. Jednak w ich życiu wydarzyło się coś, co na zawsze zmieniło łączącą ich więź.
Na drodze dorosłej już dziewczyny staje Josh. Ma wiele cech, które przypominają jej Merekiego. Chłopak sprawia, że jej serce znowu budzi się do życia. Jednak wyrzuty sumienia nie pozwalają Emerson otworzyć się na nową miłość. Dziewczyną targają wątpliwości, ale w końcu będzie musiała dokonać wyboru, choć może wcale nie chodzi tutaj o właściwy wybór?"



Powieść "Kocham tylko tak" podzielona jest na dwie części, które przedstawiają główną bohaterkę jako dziecko oraz jako dorosłą już kobietę. W części pierwszej czytelnik poznaje Emerson jako młodą, niezbyt lubianą dziewczynkę, która ma problemy w domu i nie dogaduje się z przybranym bratem. Odnajduje spokój i piękno w sztuce, którą zaczyna powoli poznawać przy pomocy przypadkowo spotkanych ludzi. Jedyna osoba, która staje w jej obronie i spędza z nią dużo czasu jest Mereki - dorastający chłopak doceniający życie i spotykanych w nim osobowości. Dwoje nastolatków tworzy swój własny świat nad rzeką, w którym oboje oddają się swoim pasjom, powoli się zakochując.

Druga część książki to opowieść o Emerson Hart układającej sobie życie. Dziewczyna niestety porzuciła sztukę, malowanie obrazów - uśpiła swoją artystyczną duszę na skutek przykrych przeżyć w przeszłości. Na co dzień pracuje w cukierni i tworzy różnokolorowe babeczki. Pewnego dnia na jej drodze staje Josh, który prowadzi warsztaty i leczy psychikę ludzi za pomocą sztuki. Okazuje się, że chłopak jest bardzo podobny do Merekiego i przynosi Emerson niezwykle dużo ciepła i powoli rodzącego się uczucia. Młoda kobieta staje przed trudnym wyborem życiowym, który może zaważyć na jej przyszłości i dotychczasowym zamknięciu w sobie.

"Są ludzie, którzy przez chwilę lub przez całe życie starają się podciąć ci skrzydła, podczas gdy inni pomagają ci w nauce latania."

Cała opowieść jest niezwykle piękna i magiczna. Bohaterka staje przed trudnym wyborem życiowym i z opisu wydawać by się mogło, że musi wybrać między dwoma mężczyznami. Sedno powieści jest jednak całkiem inne, a decyzja nie dotyczy właśnie tego. Przedstawiona historia jest wzruszająca i pięknie opisana. Autorka pokazuje ciemne strony życia Emerson, jej walkę z wrogami, momenty uskrzydlenia a także pięcia się na wyższe szczeble. Powieść ta jest bardzo realistyczna i pokazuje siłę, przekazuje moc do działania.

Wykreowani bohaterowie są niezwykle prawdziwi, realistyczni, a czytelnik ma możliwość poznać ich przeszłość, która ma duże znaczenie w ich obecnym życiu. Są idealnie dopasowani do klimatu tej powieści, która nie jest ani przesłodzona ani zbyt wymyślna. To prosta historia dająca do myślenia, pozwalająca docenić codzienność oraz drugiego człowieka. Ma w sobie wiele przesłań, które każdy musi wyciągnąć sam dla siebie. Piękna opowieść. 

Książkę od samego początku czytało mi się bardzo przyjemnie i szybko, bo napisana jest językiem prostym i łatwym w zrozumieniu. Historia się rozrastała, poznawałam przeszłość Emerson oraz powody, dla których jest ona właśnie taka. Gdy miałam w głowie już swoje podejrzenia co do zakończenia owej powieści, autorka zrzuciła na mnie pewien fakt jak grom z jasnego nieba. To sprawiło, że na całą opowieść spojrzałam całkiem inaczej. Wszystko nabrało głębszego sensu i stało się dużo piękniejsze, pomimo panującego chwilami smutku. Książka bardzo mi się podobała i będę o niej myślała jeszcze długo.

Tytuł: Kocham tylko tak
Autor: Kate Sterritt
Wydawca: Wydawnictwo Kobiece
Data wydania: 28-06-2018
Miejsce wydania: Białystok
Liczba stron: 340
Moja ocena: 4/5

Livingbooksx

19 komentarzy:

  1. Pierwszy raz słyszę o tej książce, ale widzę, że niewiele straciłam. Odnoszę wrażenie, że to historia jakich wiele, więc mimo pozytywnej recenzji raczej nie sięgnę.

    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, jednak uważam, że ma ona w sobie coś niezwykłego :)

      Usuń
  2. Mam nadzieję, że będzie mi dane przeczytać tę książkę, bo jestem jej bardzo ciekawa. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że kiedyś się na nią skuszę. Lubię tematy, które są bliskie czytelnikowi. W końcu każdy z nas z czymś się w życiu boryka, walczy o siebie, itd. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda, a ta książka pięknie to ukazuje :)

      Usuń
  4. Dobra recenzja, z pewnością po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli kiedyś trafi w moje ręce, pewnie zdecyduję się sięgnąć ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię takie książki, o których myśli się jeszcze długo po skończeniu, dlatego sądzę, że sięgnę po nią, gdy tylko nadarzy mi się okazja! Zwłaszcza, że bardzo mnie do niej zachęciłaś!

    Buziaczki i zapraszam ♥
    http://sleepwithbook.blogspot.com/2018/07/poleciaam-na-te-ksiazke-jak-zepsuty.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę! Książka jest wspaniała, więc polecam, szczególnie jeśli ktoś nie gardzi takimi pozycjami.

      Usuń
  7. Gdzieś już o tej książce słyszałam i bardzo mnie zainteresowała. Na pewno ją przeczytam, mam nadzieję, że już niedługo. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam wiele dobrego o tej książce, a Twoja recenzja jeszcze bardziej mnie przekonuje, więc muszę sobie ten tytuł zapisać na mojej liście :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się! Mam nadzieję, że lektura przypadnie do gustu! :)

      Usuń
  9. W przypadku tej książki już sama okładka bardzo zachęca :D

    https://booksandcatslover.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń